
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού υποβάθρου |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | Όχι |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στις βασικές έννοιες και εργαλεία της μακροοικονομικής ανάλυσης, για να κατανοήσει πως διαμορφώνεται το εξωτερικό οικονομικό περιβάλλον (η μακροοικονομία) της επιχείρησης. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής αποκτά τις εξής γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες: Γνώσεις: Είναι σε θέση να εξηγεί (α) το επίπεδο και τις διακυμάνσεις της οικονομικής δραστηριότητας και των τιμών∙ (β) την οικονομική πολιτική και το διαμορφούμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Δεξιότητες: Είναι σε θέση διαχείρισης αριθμητικών δεδομένων για (α) ανάδειξη ενός μακροοικονομικού θέματος∙ (β) περιγραφή σχέσεων μεταξύ μεταβλητών (π.χ. ανεργίας, τιμών και ΑΕΠ). Ικανότητες: Είναι σε θέση να αναλύει (α) την επίδραση των μακροχρόνιων και βραχυχρόνιων προσδιοριστικών παραγόντων του ΑΕΠ μιας χώρας∙ (β) την επίδραση της οικονομικής πολιτικής πάνω στο ΑΕΠ και στη διανομή του και (γ) να εφαρμόζει οικονομικές αρχές, για μια σειρά επιχειρηματικών αποφάσεων και ζητημάτων πολιτικής. |
Γενικές Ικανότητες |
Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη Εργασία Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις: Εισαγωγή στα μακροοικονομικά Μέτρηση εθνικού εισοδήματος Μέτρηση του κόστους ζωής Παραγωγικότητα - Οικονομική μεγέθυνση Ανεργία Το νομισματικό σύστημα Τα επιτόκια, το χρήμα και οι τιμές μακροπρόθεσμα Διεθνές εμπόριο - Ανοικτή οικονομία Βραχυχρόνιες οικονομικές διακυμάνσεις Συνολική ζήτηση και συνολική προσφορά Επιδράσεις της οικονομικής πολιτικής Διεθνής Μακροοικονομική Η χρηματοπιστωτική κρίση και το δημόσιο χρέος
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class | ||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική Μέθοδος αξιολόγησης: Διαμορφωτική (α) Γραπτή πρόοδος (30%) (β) Γραπτή εργασία (10%) (γ) Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνουν: Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής Ερωτήσεις σύντομης απάντησης Επίλυση προβλημάτων σχετικών με επιχειρηματικές αποφάσεις Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας |
Mankiw N.G. & M.P.Taylor (2018). Οικονομική - Μακροοικονομική. Αθήνα: Εκδόσεις Τζιόλα. Κωδικός στον Εύδοξο: 68373468. Begg, D., Vernasca, G., Fischer, S. και Dornbusch, R. (2015). Εισαγωγή στην Οικονομική. Τόμος Β’. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική. Κωδικός στον Εύδοξο: 50659249. Lipsey R. & Ch. Alec (2108), Μακροοικονομική Θεωρία. Αθήνα: Εκδόσεις Τζιόλα. Κωδικός στον Εύδοξο: 77106784. |